čtvrtek 6. srpna 2015

90-ti procentní upřímnost

Je zvláštní, že od všech slýcháme, jak chtějí, abychom k nim byli naprosto ve všem upřímní. A i já často takovou žádost mám, aby mě někdo upřímně řekl, co je na mě špatně, abych se mohla zlepšit. Vždycky si myslím, že to unesu.

Ve skutečnosti ale nikdo pravdu nechce slyšet, ani když o ni požádá.

Jednou jsem se zeptala mého hodně dobrého kamaráda (spřízněná duše :P), které stránky na mě považuje za špatné. Řekla jsem mu, že každý něco má, i já, a že bych je ráda zjistila, protože je na sobě nevidím a ráda bych je potom zlepšila.
A on mi odpověděl. Ale odpověděl mi něco, co jsem naprosto nečekala.
Řekl mi, že určitě nějaké mám, ale že už je zapomněl.
Vlasntě je to svým způsobem nejlepší odpověď, kterou jsem mohla dostat. Každý má nějakou slabší stránku, kterou by bylo potřeba zlepšit, ale měl by ji odhalit sám, protože jiní lidé ho uvidí jako jinou osobou a mají dost zkreslený pohled na jeho svět, protože neznají celou historii. To je důvod, proč bychom se něměli příliš starat o názory druhých, prottože nás vždycky uvidí jinak než my samy sebe.
Navíc... Kdo nás může znát lépe než my samy sebe? Samy se sebou strávíme na světě nejvíce času, takže bychom měli dbát především na svoje názory na sebe a zlepšovat se v určitých pohledech podle toho, co chceme my samy.

A přesně o tom přátelství je -- i když známe některé slabší stránky svých přátel, tak ačkoliv nás požádají, abychom jim je řekli, zůstaneme toleratní, bereme je takový jaký jsou a nesnažíme se je změnit. Tolerujeme jejich špatné vlasnosti, protože i my samy některé máme, a ceníme si těch dobrých. Bereme je takový jaký jsou, protože i my samy chceme, aby nás braly takový, jaký jsme my.

90-ti procentní upřímnost se ale uplatňuje i v jiných ohledech. Řekneme že jídlo bylo dobré, i když nám až tak tolik nechutnalo, protože víme, že dotyčnému na tom záleží a dalo mu to hodně práce. 90-ti procentí upřímnost uplatníme, když s někým nechceme jít ven a řekneme mu, že nemáme čas nebo když o někoho nemáme zájem a on se nám přesto pořád vnucuje, řekneme, že jsme zadaný.
Na mnoha místech je lepší 90-ti procentí upřímnost použít, ale lhát je špatné. Samozřejmě je dobré dát najevo ostatním, na čem stojí, aby si nemysleli něco jiného.

Žádné komentáře:

Okomentovat