úterý 18. srpna 2015

Překonat strach

Zastavit se v čase, uvědomit si, co je naším strachem a překonat ho je neskutečně důležité. Protože s každým překonáním strachu získáme obrovskou spoustu zkušeností, načíme se něco nového a dodá nám to odvahy do příště.
Posiluje to osobnost. Vyjít s komfortní zóny do světa je občas těžké, ale za ten pocit, když se vám podaří strach překonat, to přece stojí! ;)

Nejlepší je začít něčím jednoduchým, nemusíte hnedka hladit pavouky, pokud trpíte arachnofobií...
Třeba já jsem jen vylezla na strom, který není ani tak vysoký a skočila jsem. Jasně, chvíli jsem tam stála na vrcholu a hleděla dolů a přemýšlela, jaký to asi bude, nakonec jsem pudy nenechala zvítězit a skočila. Je důležité si to odpočítat. Říct si tři, dva, jedna, teď a opravdu skočit, protože když to neuděláte na poprvé, budete tam jen tak dál sedět a čučet dolů a nakonec se stejně neodhodláte. Čím déle tam sedíte, tím spíš neskočíte.

Když to ale uděláte hned, nejprve se ve vzduchu zděsíte, co jste to udělali, ale pak když dopadnete, uvolní se celým vaším tělem hormony štěstí, že jste to vlastně přežili a překonali svůj strach.

Stejně tak jsem jednou skočila z houpačky z nižší skály u jednoho rybníka poblíž. Prostě jsem se rozeběhla a než jsem si stihla uvědomit, co to vlastně dělám, už jsem byla dole a jásala štěstím v rozbahněné vodě.

Překonání strachu vás posílí, nebudete se tolik bát jiných věcí příště, budete se pak cítit mnohem svobodněji v životě, protože se budete cítit, že si ho řídíte sami a nenecháte se zmítat vnějšími vlivy.

Dnes se mi například podařilo překonat strach z odmítnutí. Protože je to dlouhá storka, nechám si jí na samostatný článek, ale můžu vám říct, že celou cestu domů jsem poskakovala radostí v dešti.

Žádné komentáře:

Okomentovat