pondělí 17. srpna 2015

STOP PROKASTINACI!

Prokastinace. To nenáviděné slovo. Když totiž řeknu stop prokastinaci... Naznačuje to práci. A hodně práce, protože jsem prokastinovala dost dlouho.
Odkládat věci na potom se ale ne vždy vyplatí, zvlášť, když se vám toho pak hodně nakupí najednou a vy se stresujete, trháte si vlasy z hlavy a modlíte se, abyste zas mohli lehnout na pohovku nebo zasednout k televizi.
A protože už se celé prázdniny jen tak flákám a jen všechno odhazuji na potom, rozhodla jsem se vytyčit si velkou stopku.

Každé ráno, až vstanu, si napíšu alespoň dvě věci, které za daný den splním. A jestli budu odkládat "na zítra" musím udělat 10 dřepů. Jenom doufám, že ani ty neodložím...

Dřív jsem mívala v prohlížeči složku "Potom" kde se roky kupily stránky, na které jsem se chtěla ještě jednou podívat. Všechny jsem je až na čtyři vyházela (navíc, dost z nich už ani neexistovalo), články, co si chtěla přečíst jsem přečetla a zbytek prostě smazala, protože usoudila, že to najdu, až budu potřebovat.
Jenomže teď se mi zase hromadí lišta záložkama a já si říkám, že tuhle vlastnost by bylo nejlepší hodně eliminovat.
Nebo aspoň "uklízet" přinejmenším jednou týdně. Je to stejné jako stlát si postel nebo uklízet si pokojíček, prostě jednou za čas si sednout a udělat všechno, co jsme už dost dlouho odkládali.

2 komentáře:

  1. Mě docela pomáhá udělat si lísteček, kam si napíšu postupně věci, které chci ten den udělat, a čas, který počítám s tím, že mi zaberou (takže třeba "uklidit - 30 min, napsat článek - 1 h" atd). Tak nějak ti to sebere chuť prokrastinovat, když to vidíš černé na bílém a víš, že ti zbývá ještě pár hodin činnosti. :D Rozhodně lepší, než o půlnoci vypnout facebook a zjistit, že jsi za ten den vlastně vůbec nic neudělala. (Což je poslední dobou dost můj případ...)

    OdpovědětVymazat
  2. tak to je taky dobrý nápad:) jenom nevím, jestli by to u mě fungovalo:D většinou když si toho naplánuju hodně, tak se vykašlu na všechno:o

    OdpovědětVymazat